غیرت


دیشب تو یه جمع بحث کشیده شد به غیرت .
تا حلا نشده بود اینقدر بازو راحت تو جمعی در مورد این معقوله حرف بزنن.
خیلی از حرفا درست بود خیلی‌هاشم غلط.
ولی واقعا برام سوال شد که این چیه؟ لازم به ذکر است که در جمعمون آدم فرنگ رفته هم بود اونم کلی نظرات فمینیستی میداد ولی واقعا آخرش من نفهمیدم که چی.
واقعا شما فکر میکنین غیرت یعنی چی ؟ 

تکمیل :
من کاملا جدی دارم این سوالو میکنم اصلا هم شوخی ندارم. میخوام واقعا بدونم منشا این غیرت چیه؟ دلسوزیه یا حسودیه ؟ درست یا غلطه ؟ اصلا تو همه هست یا تو یه سری آدما هست ؟ اگه هستش چه رنگیه ؟ و....................
ممنون از اینکه جدی جواب میدین.
نظرات 4 + ارسال نظر
فرناز چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1382 ساعت 10:22 ق.ظ

سلام آقا حمید:
به نظر من هم می تونه همخونی باشه هم می تونه به خاطر حسی باشه که آدما به همدیگه دارن یکمش از روی حسودیه و بستگی داره که چجوری باهاش برخورد کنی اگه عاقلانه باشه که درسته اگه همینجوری و بدون هیچ فکری باشه که صدرصد اشتباهه. در همه هست مخصوصا در وجود یک ایرانی ولی یک سری به روشون نمی آرن و (می خوان بگن که روشنفکرن)ولی به نظر من مرور زمان اونو رو هم مشخص می کنه اون سری دومم که مشکلی ندارن و قشنگ به روی خودشون میارن حرف می زنن یعنی نمی زارن که بهشون سخت بگذره و راجع به رنگشم بستگی داره چه مدلی بهش نگاه و فکر کنی همون رنگ میشه که اگه عاقلانه باشه رنگ خیلی خیلی قشنگی داره. :)

مهناز چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1382 ساعت 11:50 ق.ظ

این که غیرت تو همه هست شکی نیست
در مورد خانمها فقط از روی حسودیه چون اصولاُ خانمها غیرتی نیستند
ولی در مورد اقایان نه دلسوزیه نه حسودی چیزیه که تو خون تمام مردهای ایرونی هست کم و زیاد داره ولی هست و خوبه اگر به جا باشه بعضی از آقایان اون چیزی رو که تو خودشان هست انتقال میدن اگر خودشان راه کج برن فکر میکنن که طرفشون هم همینطوریه و غیرت بیجا نشون میدن و این خیلی بده و عده ای هم از روی عشق و دوست داشتن زیاد غیرتی میشن که این مدلش خوبه و خانمها دوست دارن و در مورد رنگش فکر کنم مشکیه چون مشکی رنگ عشقه مثه رنگ چشای مهربونت
حالا با اجازه یه شوخی
چی شده سر پیری یاد غیرت میرت افتادی
غییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییرت

هاله چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1382 ساعت 08:27 ب.ظ http://haleh.net

غیرت یعنی حساسیت و توجهی که آمیخته به تعصب شده.... و تعصب ناشی از پذیرش بی قید و شرط چارچوبهای اجتماعیه که بدون تجزیه و تحلیل علمی و منطقی ..دنبال میشه ...تعصب از هر نوعی جلوی منطق رو میگیره..حتی از بهترین نوعش..من نمیپسندم....اما گاهی به نظر من غیرت و تلاش برای حفظ یا بدست آوردن چیزی ، با هم اشتباه میشن...گاهی آدمها سعی میکنن به هر قیمتی چیزی رو بدست بیارن یا برای خودشون نگه دارن و به اشتباه اسمش رو غیرت میزارن !

ناتاناییل چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 11:38 ب.ظ http://6200.persianblog.com

غیرت؟ همون حسودیه.یا بعضی وقتا عشقای دست و پا گیر...باید خیلی مواظب بود که مزاحم کسی نشه.چون نتیجه اش بر عکس میشه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد